Pravidla

26.09.2011 16:05

Rasy

 

Lidé

Člověka vám doufám nemusím příliš popisovat. Je to člověk jak ho známe dnes. Staví mnoho měst, vesnic či pevností rozesetých po kraji. Vypadá přibližně stejně jako dnešní člověk, pouze jeho velikost a znalost moderních vymožeností je trošku menší.

 

Trpaslíci

Rasa malá vzrůstem, ale velká fyzickou silou. Tenebrasští  trpaslíci jsou hrdý národ, který příliš nedůvěřuje ostatním rasám, ale neostýchá se s nimi obchodovat. Nejen že vynikají v obchodování a smlouvání, ale jsou to také pracovití horníci, kteří vlatní většinu tenebraských dolů. Samozřejmně se dobře cítí pod zemí.

 

Trolové

Trolové jsou národ, který původně žil v horách, ale pro nepříznivé podmínky ( zima, neúrodná půda )  se tento národ uchýlil pod horu. Je třeba konstatovat, že tato rasa příliš nevyniká ve strategii a v disciplíně. Jejich bojový styl vypadá tak, že napočítají do tří a všichni se se strašným řevem rozběhnou vstříc svým nepřátelům. Mezi nimi a elfy panovala nevraživost dokud . Je také důležité poznamenat že trollové nabývají mnoha tvarů velikostí a barev, od šedavě modré až po zelenou, od dvou a půl metrů do tří a půl metrů.

 

Elfové

Moudrý starobylý národ jehož původ není přesně znám. Postavou jsou menší  drobnější ale zato mrštnější než lidé.Mají vlohy k magii jistým druhům obřadů nebo ke střelbě z luku. Nechovají přátelské vztahy k žádnému z národů jelikož jsou první rasa která přišla na tento svět a byla nucena sledovat jak ho ostatní rasy ničí a osidlují.

 

Nekromanti

Nejsou ani živí ani mrtví jejich život vzešel ze smrti. Jejich boj není veden pouze silou ale má pevná pravidla a postupy. Jejich povaha je shodná s jejich politikou (pokud nějakou  mají) a taktikou boje působí z pozice síly a převahy baví se pohledem na strach v očích nepřátel. Dominují magií ale zároveň silou která se projeví když v ruce třímají očarovanou zbraň a zasévají smrt do nepřátelských řadách. Mezi nekromanty patří souhrně jak masochistické stroje na zabíjení, tak vypočítaví lichové a nekromanceři.

 

Drovové

Drovové - rasa, před kterou se vždy každý třásl strachy. Jejich šermíři jsou vyhlášení po celém Tenebrasu. Nicméně, i ti nejsilnější a nestatečnější válečníci mají své slabé místa..... Drovové opravdu nesnášejí denní světlo. Sice je nijak fyzicky nepoškozuje, ale necítí se na něm zrovna nejlépe. S tím se ovšem většina dokázala vyrovnat a denní světlo se pro ně stalo tak běžným, jako je svit měsíce.

 

 

 

 

Povolání :

- povolání je činnost, kterou jste prospěšní své frakci ( jelikož je Tenebras spíše bitva, většina povolání je vojenského charakteru )

 

- zbraně jsi můžete dovést jaké chcete, ale počáteční bonusy vám budou přiděleny jen tehdy, pokud si dovezete zbraně hodící se k Vašemu povolání ( např. štítonoš - štít + jednoruční zbraň )
 

Štítonoš

Štítonoš je bojovník vybavený štítem a jednoruční zbraní či kopím ( s omezenou délkou ). Je velmi důležitým členem skupiny, jelikož dokáže svým mohutným štítem odrazit blížící se nepřátele. Jeho umění spočívá v obraně, nicméně dokáže i útočit.

 

Šermíř

Šermíř je na rozdíl od štítonoše spíše útočný typ. Může být vyzbrojen od obouruční sekery až po 2 dýky. Jeho styl boje spočívá v tom, že pokud nepřítele nezažene pouhým pohledem tak jej zadupe do země, rozseká na kousky či jim jinak znepříjemní život.

 

Střelec

Střelec jak již název napovídá je vycvičený pro boj z dálky. Jeho zbraněmi mohou být luky, kuše, praky či jiné střelné zbraně ( samozřejmě bezpečné ). Střelec by měl být rychlý, tichý a hlavně přesný.

 

Stratég

Stratég nevyniká silou ani hbitostí, ale svojí chytrostí a uměním předpovídat vývoj boje. Pod jeho velením se dokáží ostatní bojovníci seskupit do útvaru, ve kterém mají větší šanci zvítězit.

 

Ranhojič

Ranhojič je řadový bojovník, který má ovšem znalosti první pomoci. Dokáže také namíchat různé driáky, kterými může posílit své spolubojovníky, nebo naopak oslabit protivníky. Bohužel ale nevyniká žádnými zvláštními bojovými schopnostmi.

 

 

Řemesla :

Lovec

Lovec je osoba, která umí zdatně zacházet s loveckým lukem a nožem. Jeho úkolem je lovit zvěř, které je v okolí dostatek. Z ulovené zvěře se získává kůže, ze které lze vyrobit lehké kožené brnění, dále maso, které lze prodat obchodníkovi. Lovec také umí líčit pasti, do kterých se muže chytit jednak zvěř, nebo neopatrný vetřelec, který na tom místě nemá co dělat.

 

Kovář
Kovář je muž nebo žena, který/která dokáže z železné rudy vytvořit surové železo, ze kterého se vyrábí zbroje, zbraně, zemědělské nástroje, atd. Ke svému řemeslu potřebuje kovárnu, výheň, kovadlinu, kladivo a kleště.

 

Mnich
Mnich je osoba, která má větší cit pro energii a božskou sílu než ostatní. Jeho primárním úkolem je najít někoho, kdo by ho vedl dál, a pověděl mu více o bozích. Samozřejmě, není úplně bezbranný, jelikož mniši jsou bohy vyvoleny, a tudíž jsou jim i bohové nakloněni, díky čemuž mají své "schopnosti".

 

Farmář

Farmář je je občan, který se naučil, jak správně sázet rostliny, aby mu a jeho frakci přinášeli co nejvíce užitku. Kromě běžných rostlin, jako je obílí, dokáže také šlechtit nové druhy, chovat různá zvířata, dokonce i zabránit nevítaným hostům v postupu.

 

Horník

Horník je silný, odolný a vetšinou i hodně bohatý muž ( žena ). Jeho úkolem je samozřejmě zásobovat své město potřebnými surovinami, kterým vetšinou bývá nedostatek. Horník dokáže kromě běžné těžby také rozpoznat všechny druhy nerostů a jiných věcí, které by mohl v dolech najít.

 

Strany

v základu se můžete přihlásit za podmaňující císařství, nebo rebelující opozici

Císařství neb také impérium (rozhodne si panovník) je frakce lidí kteří zůstali i po nabourání nemrtvými a nemrtvými samotnými(plus několik dalších etnických skupinek), kteří usilují o podmanění celého Tenebrasu, jediná rasa která se zde nevyskytuje vůbec jsou elfové.

 

Opozice je spojenectví všech jejichž prioritou je svoboda a odpor k autoritám jako absolutní monarchové, mimo nekromantů jsou zde zastoupeny všechny rasy každá z lehce odlišných důvodů.

 

Životový systém

V našem larpu má jako každá reálná bytost, každý jeden život. Proto je dobré mít zbroj, jestliže hrozí, že o tento svůj drahocený život přijdete. Každá zbroj ma jiný počet bodů zbroje. Zbroje máme tyto :

Prošívaná zbroj - 1 bod zbroje
Kožená zbroj - 2 body zbroje
Kroužková zbroj - 3 body zbroje
Šupinová zbroj - 4 body zbroje
Plátová zbroj - 5 bodů zbroje

Jestliže dostanete platný zásah můžou nastat tyto situace:

1. Do končetiny - jestliže dostanete zásah do ruky nebo do nohy máte ji:
 - po prvním zásahu do končetiny si odečtete 1 bod  zbroje ( či více )
 - jakmile je vaše zbroj zničená, další rána do končetiny ji usekne
 - po třetím zásahu do stejné končetiny jako předtím je končetina useknutá

2. Do těla - uberete si tolik bodů zbroje, za kolik jste dostali zásah


3.   Do nezásahových ploch - nezásahové plochy jsou hlava, krk, rozkrok, noha od kotníku  dolů a ruka od zápěstí dál. Pokud dostanete zásah do těchto míst, zásah se nepočítá 

- herní zbroje v našem larpu nejsou, čili to co jsi přinesete budete mít herně na sobě. Ve hře lze určit jen to, z čeho je zbroj vykovaná. Prosím, dbejte trošku na roleplaying a neberte si za elfího farmáře plátovou zbroj. Samozřejmě že můžete, ale nevím jestli to bude vypadat dobře

Body zbroje

Body zbroje jsou vlastně životnost vaší zbroje. Jakmile se Vám jendou poškodí, už se nespraví a musí Vám ji někdo opravit. Příklad: do boje se zapojíte s 5 body zbroje, z boje vyjdete jen s 3 body zbroje. V tomto stavu Vám zbroj zůstane, dokud vám ji kovář nebo někdo jiný nespraví.

Povolené zbraně

Dýka - do 30 cm
Tesák - do 60 cm
Jednoruční zbraň - do 90 cm
Obouruční zbraň - do 120 cm
Kopí - do 250 cm - pouze bodná zbraň + pořadné měkčení
Hůl - POUZE NA OBRANU
Luk - rozumný nátah ( žádný anglický luk ) + šíp s bambulí alespoň 3 cm průměr 
Kuše - viz. luk
Štít - neomezený 
Další zbraně - cokoliv co byste si chtěli přivést, ale nejdříve nás kontaktujte
P.S. Na kopí, píky a zejména šípy bude kladen velký důraz na jejich vypolstrovaní, pevnost a délku 

Zbraně typická pro povolání

Každé povolání muže využívat všechny zbraně a všechny zbroje. Pro uvedení příkladu si vezmeme třeba farmáře - farmář muže mít jednoručku a štít a plátovou zbroj, ale jednoručkou bude útočit vždy pouze za 1 a jeho zbroj bude vždy pouze ze železa. Zato když si vezme např. kosu, srp, či jiný zemědělský nástroj, bude hned od začátku útočit za 2. Stejné je to se zbrojí. Pokud bude mít látkovou zbroj, může si ji nechat později vylepšit. Ale před tím, než se rozhodnete vyrobit si nějakou typickou zbraň, kontaktuje nás prosím emailem.


Povolené kombinace zbraní

Jednoručka + štít 
Jednoručka + jednoručka
2 dýky
Dýka + tesák 
Hůl + dýka

 

 

Hesla

Hesla jsou část hry nezbytná pro svižnou funkci bojů, snažili jsme se je dát jasná aby i ten co o nich nikdy neslyšel ani nečetl alespoň přibližně pochopil co má dělat, i přes toto je poměrně důležité aby hesla alespoň někdo znal, pokdu pronášíte heslo udělejte tak nahlas zvučně a srozumitelně a pokud to okolnosti dovolí i co nejstylověji (př. místo zastrašení! to bude, zastraším tě! atd.)

 

Odhození-cíl udělá 10 kroků směrem od sesilatele(během krokování je nezranitelný neb letí víš než dosáhnete a moc rychle na trefení lukem(buďtě soudní)

 

Sražení-cíl si musí dřepnout nebo kleknout a dokud nevstane nebo nezahraje např převalení tak leží na zemi například s vyraženým dechem, nemůže tudíž okamžitě bojovat či sesílat kouzla

 

Znehybnění-dokud vás někdo platně nezasáhne nebo dokud se herně neosvobodíte (padesát dřepů nebo kliků) jste zastaveni na místě, ani se neotáčíte

 

Paralíza-nejste schopni jiné než psychycké aktivity (ani nemluvíte) dokud nedostanete platný zásah

 

Zastaršení-utečete deset kroků od sesilatele na nikoho neútočíte ani na nikoho nereagujete jinak než útěkem, po deseti krocích se vám vrátí odvaha

 

Pacifikace-na sesilatele neútočíte dokud ho máte na dohled (neznamená že zavřete oči a to vás očistí, pokud se rozhlédnete a neuvidíte sesilatele pak efekt pomíjí)

 

Imunita-ignorujete zásah či efekt na který máte imunitu, on-hit efekty se ale spotřebují

 

Úhyb-ignorujete zásah stejně jakoby vás útok i reálně minul(on-hit efekty se nespotřebují není-li řečeno jinak)

 

Průraz-reagujete jako by vás zásah či efekt reálně zasáhl

 

Vyhnanství-cíl uteče od sesilatele na určené herní místo (např. vyhnanství svatyně! vás pošle do jakékoliv svatině či k oltáři které budou rozesety po herní ploše-tento typ kouzla se ve hře nebude příliš vyskytovat)

Případná hesla jež chybí budou doplněna později